Wilma min prinsessa..

Idag fick vi operationstiden, jag kan säga att hjärtat hoppade till när jag kollade i postlådan idag, har juh gått och väntat länge, men nu så. den 25 februari ska hon opereras i Uppsala. vi fick med mkt info och bland annat mkt om sjukdomen

så här kommer lite fakta:

Wilma sjukdom heter Vesikoureteral reflux (VUR)

ca 1 % av världens barn har VUR alltså inte så vanligt...

Normalt flödar urinen bara en väg: ned till urinledarna och in i urinblåsan.
VUR inträffar när urinen flödar tillbaka från urinblåsan genom urinledarna. det kan ske på ena sidan eller båda sidorna.  sen har uh Wilma oxå en deformitet, hon har alltså 3 st urinledare..

Nu vill jag bara ha det hela gjort, men det kommer att bli otroligt jobbiga dagar och jag hoppas verkligen att jag occh micke kan på bästa sätt stötta Wilma, jag kruvar mig för sövningen oroligt mkt..

Nu ska jag se lite på tv..

byebye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0