Fortsättning följer...

Jag känner mig helt tom i kroppen, jaa det låter konstigt eftersom jag är lika uppstoppad som en michelingubbe (hur nu det stavas?)

Igår började dagen bra med två timmar hos frissan,där jag verkligen trivs, kommer nog aldrig byta frissa :P efter det kom micke och hämtade mig, tycker att det är lite obehagligt att köra bil nu, vet inte varför, är väl nåt jag fått för mig, men iaf så hade vi tid hos carin(barnmorskan) klockan 13.00, jag där lite före eftersom det såg ut som att det skulle bli sista mötet med henne, så tog jag en massa prover, kollade vikten och urinet!
när vi kom in till henne hade hon precis läst om våran vistelse på förlossningen, kändes bra att få prata av sig lite med henne, eftersom vi inte äns fick träffa nån doktor när vi har där (värdelöst) iaf så uppsäkte carin att jag hade +1 proteion i urinet och högt boldtryck, illket jag inte har haft nån gång under graviditeten, så hon tog och ringde doktorn som skulle ringa upp efter att han/hon läst min journal, och det gjorde hon, så vi fick åka till sjukhuset på lab där och ta lite prover, och visade dessa något skulle en doktor höra av sig igårkväll eller idag, då hade micke och jag redan dragit slutsattsen att det inte skulle ringa nån!

vi hade planerat en grillning med mickes föräldrar och bror med flickvän, jag var dödstrött och somnade hos siv och uno och  sov till halv 6 (innan middagen) väktes av att telefonen ringde, trodde att det var pappa eftersom han har doltnummer på sin mobil, men det var doktorn som ringde, yrvaken försökte jag tyda vad hon sa, tydligen visade det sig att mina levervärden var dålig och att det såg ut som att jag hade fått havandeskapsförgiftning och dom ville att micke och jag skulle komma in nu idag klockan 8 för undersökning och troligen ingångsättning! jaa efter att vi lagt på, började jag att tok grina, snacka om att jag blev helt föstörd, kom helt plötsligt på att jag nog inte var redo för att träffa våra lillskit i magen, micke kom in och vi började prata, jaa vi var som nervrak båda två, så då var det bara att förbereda lillenshemkomst!
vi åkte efter middagen till galtström till mickes faster som fyllde år och hade lite majbrasa där med övriga släkten med kusiner, var verkligen mysigt även fast man igentligen bara hade en tanke i huvudet, bebben =)

vi sov ganska bra inatt trotts våran nervositet, vaknade och åt frukost, jag tog min medicin som sedan efter 5 minuter som ut i spya på toaletten :P
jaa vär på förlossningen fick vi ett rum och allt kändes så bra, var iag helt underbart att åka hem ifårn och vbeta att man nog skulle komma hem med en bebbe nästa gång =)
fick ta ett urin prov, blodtryck och ligga med ctg, jaa urinet visade att det inte var någon protein i urinet och blodtrycket var bra, eller bättre, jaa det första vi sa var att nu får vi säkert åka hem... vi gick o satte oss i dagrummet och pratade med ett par som kom från njurunda, trevligt =) sen kom doktorn och vi gick in till rummet och där sa dom att det inte skulle bli någon igångsättning eftersom det nu "bara" var leverproverna som var dåliga, och det kunde bero på den medicin som jag åt för urinvägsinfektionen, så på måndag blir det nya provtagningar och jag har slutat tagit tabletterna...

besvikna gick vi där ifrån.. barnmorskan trodde i och för sig att de tinte skulle dröjja länga till innan vi sågs eftersom jag hade sammandragningar som ctgn hade uppfattat.

idag har bara micke och jag hade en hel dag tillsammans, var en sväng på birsta city och handlade lite kläder till oss båda och på barnenshus och köpste spjälsängsskydd och påslakan, och ett par sverige strumpor till lillen nu när hockey VM börjar :P  sen har vi pysslat här hemma hela dagen och städat, satt upp tavlor och gjort en riktig rensning bland alla saker =)

nu är han ute och går och jag väntar på att han ska komma hem sen för då ska vi bara mysa, äta pizza och se på film, helt underbart att det bara varit vi två idag och ingen annan, telefonen har knappt ringt och det är underbart =)

nepps nu är det nog skrivet, men jag fick skriva av mig och jag gillar verkligen det, det här med blogg är juh helt underbart, man blir som fast, får väl tacka Anna för det :P

Byebye!

Kommentarer
Postat av: anna

ja är jag inte en underbar människa så säg!! ;)
ses snart, då har jag med mig en skön överrasking till dig!!

2008-05-02 @ 16:59:42
URL: http://hemligaanna.blogg.se
Postat av: Lina

Hej gumman!
Fattar inte att det snart är dags, snart är du mamma:) Hoppas allt går bra och hör av er när allt lugnat ner sig lite så vi får komma och titta på underverket!

Tusen kramar

2008-05-03 @ 15:31:35
Postat av: anna

lycka till med lilla bebben=)

2008-05-05 @ 16:43:36
URL: http://storasyrran.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0