i vad behöver en människa för att känna sig levande?

Jag sitter och skriver ett arbete inom psykiatrin, människor med psykiskt ohlsa som vi är så otroligt duktiga på att stöta ut ur samhället.. frågan på rubriken tycker jag är en fråga som man kanske ska ställa sig själv ibland..

vad behöver jag? jag behöver mat och vatten för att överleva rent fysiskt. psykitskt kan jag ibland känna mig kluven, jag lär mig olika saker varje dag och trivs med att kika in i andras liv och ser det som en möjlighet till inlrning om hur vi människor mår och vad som får oss att känna som vi gör ibland!

jag VET att jag behöver, kärlek, för mig är kärlek ett så stort ord som gör att det knyter ihop en kasse (tackar min mentor Kerstin för uttrycket) ;) Kärlek är för mig i känslor, Värme, smärtsam, saknad, längtan, uppskattning, glas, arg ledsen.. hmm
jag har ett starkt jag och känner jag inte att jag kan uttrycka hur jag känner mig så mår jag dåligt. vilket gör att man då lätt kan hamna i ångest, nu blev jag djup ;) men som sagt tur att jag har lärt mig att visa KÄNSLOR, just därför delar jag med mig världens bästa låt som spelas förfullt nu Engel med rasmmus Seebach

jag gråter och det är så otroligt skönt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0