Opererad!

Sitter faktiskt ute i solen, Wilma sover och mamma har åkt och handlat mat till mig så kylen slipper stå tom.
igår blev jag ju opererad, allt gick väldigt fort. kom in vid 7 tiden och redan vid 8 lg jag på operationsbordet, va faktiskt inte så nervös, så allt gick bra. vaknade upp vid 10 tiden och hade så fruktansvärt ont, låg bara och stönade, fick nån spruta som inte hjälpte som dom testade eftersom jag inte kan ta ketogan(sorts morfin) då jag får allergi och världens snedtändning. men tillslut fick jag två omgångar av nåt annat morfin vilket hjälpe och jag kunde sova..

hade ont ihela dagen men ville inte ha n morfin så det gick endå bra med en massa alvedon och ipren, sov oxå hela tiden, men vid 3 tiden försökte  jag hålla mig vaken, ska säga att jag har varit så nervös inför detta, jag har ju sedanjag var 14 haft dessa otroliga smärtor och inte fått någon hjälp.. så när doktorn kom var jag så rädd att dom åer igen skulle säga näe tyvär inget hittat. men så blev det inte, Nu är det konstaterat att jag har sjukdomen endometrios ooch dom fick även bränna bort vävnad, det var därför jag hade så himla ont. vad betyder då detta? joo samtidigt som man nu vet vad felet är så kan jag behndas rikigt, men det kommer nog inte bli lätt, det inneb
är massor. och framför allt så tänker jag ppå vad lyckligt lottad jag är som fick Wilma i tidigålder, då barnlöshet är hög i denna sjukdom. så nu får vi se vad framtiden visar, förhoppningsvis utan en massa hemska smärtor...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0