Vilken helg!

Har inte skrivit på nå dagar nu, har legat sjuk, kan man gott säga, typ dödsbädden, kanske tog i lite deär ;) men sjuk har jag varit, började på torsdag kväll vid sjutiden, kände att jag började å mens värk, då slog det mig att det kunde var värkar =) satt i soffan och det blev värre, började spy som en gris och blev lite fundersam om det skulle vara så, men kom fram till att det kunde bli sån reaktion i kroppen, fick även kuta på toaletten och göra nr 2 ett antal gånger, men i vilket fall så spydde jag i ett hela natten, var helt sjuk och misstänkte magsjuka, vaknade på fredag morron och ringde mickes mamma som kom med blåbärsoppa och cocacola, men jag kände mig inte allt sjuk i kroppen som man brukar göra när man har magsjuka, plus att jag fortfarande hade värkar/sammandragningar, jag fortsatte iaf att spt under dagen, micke skulle jobba sista natten på fredagn så jag åkte upp till siv och uno och var där underkvällen, mådde syton och försökte duscha för att lindra magontet, ringde til lslut till förlossningen som sa att det bara var att komma in, så jag ringde micke och vi for in vid hal 12 tiden, där undersöktes jag och mn tog en ctg kurva som visade sammandragningar men att livmodertappen inte sjunkit ned riktigt, så jag fick lite tabletter så jag kunde sova iaf, och vi åkte hem, micke åkte tillbaks till jobbet, jaa jag fik i mig lite fika när jag kom hem och somnade tack och lov, jaa när micke kom hem på lördag morgon började jag åter att spy som en gris, tur att min kära sambo inte är känslig för syep och så, han fick moppa en hel del ;) jaa jag fortsatte att spy hela dagen, spydde till och med upp det lilla jag druckigt, så på lördag kväll ringde vi förlossningen ingen och vi fick komma in i förlossings sal nr 8 =) hehe lite små roligt =) tog stg som isade att bebben mådde bra och att jag hade värkar, dm undersökte mig och det visade sig att livmodertappen hade nu sjunkigt ned och barnmorskan kände bebbens huvud, men jag jag inte öppen mer än ett finger typ..  fick ta ett urinprov oxå, och urinet var jätte mörkt men jag tänkte att det berodde på växtskebrist, men det visade sig att jag åkt på en reäl uvi så gud vilken tur att vi åkte in, jag fick iaf börja med medicn på en gång och fick olika dropp under hela natten, så jag skulle få in mig näring! kom iaf hem igår och spydde igen, men fick behålla det lilla jag drack på kvällen iaf, nu har de mesta av värkarna försvunnigt men nu har jag fått världens diarré igen så vi får se hur denna dag blir, min slempropp har lossnat i omgångar men idag tror jag att allt fanns i mina trosor :P så snart kanske det blir bebis iaf, vi hoppas, men är glada att jag inte behövde föda nu ihelgen, vet inte om jag pallat det, har varit som ett nervrak och har onte aft nån ork :P

jaa det blev som en liten berättelse, men nu har jag iaf fått ventilerat mig =)

Byebye!

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se.blogg

Jobbigt att vara så sjuk,
men guuuud vad nära till en bebis snart! :)

2008-04-28 @ 11:51:50
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: kotten

jadu malin, jag har ju inte pratat med dig idag, och nu sover du väl! får ta och ringa dig imorrn, du kanske inte orkar träffas? Annars får jag åka ut till dig, har nämligen en liten present ;)

2008-04-29 @ 22:59:17
URL: http://hemligaanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0